Translate

czwartek, 30 sierpnia 2018

Ubezpieczenia turystyczne i Basia


Basia: Kasiu, mam pytanie: Czy trzeba kupować ubezpieczenie turystyczne jadąc za granicę ?
Ja: Tak ja zalecam kupno takiego ubezpieczenia
B: Ale jest przecież karta EKUZ wydawana za darmo w NFZ
Ja: Tak masz rację Basiu, ale po pierwsze ona działa tylko na terenie państw Unii Europejskiej, a po drugie nie pokrywa kosztów transportu.
B: No tak to faktycznie warto mieć swoją polisę. A co myślisz o polisach, które sprzedają biura podróży razem z wycieczkami czy wczasami zagranicznymi ?
Ja: Basiu tu trzeba by się zastanowić nad zakresem takiego ubezpieczenia. Firmy takie mają obowiązek dołączania ubezpieczenia NNW i Kosztów Leczenia za granicą do swoich pakietów zagranicznych. Jak łatwo się domyślić robią najtańsze żeby nie podnosiły ceny pakietu. Nie są one też dopasowane indywidualnie.
B: A co można dopasować w takiej polisie ?
Ja: Na przykład trzeba uwzględnić choroby przewlekłe. Czasem ktoś ma cukrzycę, albo epilepsję, albo jakąś inną chorobę na którą regularnie przyjmuje leki. Wtedy gdyby nastąpiło pogorszenie stanu zdrowia powiązane z tą chorobą, a polisa nie miałaby rozszerzenia to nie byłoby odpowiedzialności.
B: No tak to nawet logiczne, a co jeszcze ?
Ja: Na przykład jedziemy na wycieczkę, większość osób będzie korzystała ze standardowych atrakcji nie wpływających na ryzyko, ale czasem ktoś ma zamiar nurkować, serfować, wspinać się z linami itp. wtedy warto polisę rozszerzyć o sporty ryzykowne.
B: A w tej polisie w biurze podróży nie można rozszerzyć zakresu ?
Ja: A to trzeba by spytać, być może można, ale trzeba mieć świadomość, że takie klauzule dodatkowe istnieją i że warto o nie zapytać. Pracownicy biura podróży raczej zachęcając do swojej oferty skupiają się na warunkach pobytu i atrakcjach. Ubezpieczenie traktują jako sprawę drugorzędną.
B: Dobrze zatem mieć kogo zapytać, fajnie że ja mam Ciebie Kasiu :-)
Ja: Miło słyszeć i pytaj śmiało, lubię jak klient wypytuje o wszystko bo wtedy mam pewność, że zakres jest dobrany odpowiednio do potrzeb.

Brak komentarzy: