Translate

poniedziałek, 15 października 2012

Ulgi podatkowe a emerytury

Mam czasem wrażenie, że w naszym kraju wszystko stoi na głowie. Od dłuższego czasu Pan Prezes Adam Sankowski walczy o ulgi podatkowe dla osób , które zdecydują się odkładać prywatnie środki na swoją przyszłą emeryturę. Bardzo fajna inicjatywa , choć wymaga jeszcze dopracowania.

Posłuchajcie co mówi na ten temat sam Adam Sankowski:



Dobrze, że powstały IKZE - Indywidualne Konto Zabezpieczenia Emerytalnego, ale ja nadal mam mieszane uczucia. Sama aktywnie zbierałam podpisy pod tą inicjatywą bo musieliśmy zebrać ponad 100 000 podpisów żeby złożyć projekt do Sejmu jako inicjatywę obywatelską.

Ja osobiście czuję się oszukana jako obywatel świadomy potrzeby budowania kapitału na przyszłą emeryturę. Otóż posiadam dwa produkty długoterminowego oszczędzania na ten cel. Jeden założyłam 10 lat temu drugi 8 lat temu. Regularnie co miesiąc wpłacam tam łącznie kilkaset złotych. I co na to nasze Państwo ? Niestety mnie i osobom takim jak ja, które już dawno zadbały o temat swojej emerytury ulga się nie będzie należała. Ktoś wymyślił, że dotyczyć to będzie tylko IKZE. Kompletna bzdura. Po pierwsze karani są ci bardziej zapobiegliwi którzy od dawna regularnie  wpłacają środki na swoje emerytury w ramach wcześniej podpisanych umów. Oni bowiem na ulgę nie mogą liczyć. Po drugie wygląda to trochę tak, że zmuszani jesteśmy do gromadzenia środków tylko w ramach IKZE a inne długoterminowe produkty to co , nie są dobre?

Nie godzę się na takie rozwiązanie ani jako obywatel nie mogący skorzystać z ulgi -bo trzeciego produktu sobie nie założę bo mnie nie stać po prostu.

Nie godzę się także jako osoba , która oferuje klientom polisy oszczędnościowe pod emeryturę. Dlaczego mój klient ma być gorszy , bo wybrał inny produkt oszczędnościowy? Bzdura.

Jak robimy ulgę podatkową to wszyscy powinni być traktowani równo.

To wygląda trochę tak jakby z ulgi internetowej mogli skorzystać tylko klienci jednego z operatorów.

A wy co myślicie o tym? 


1 komentarz:

Kamila Olejek pisze...

No niestety... Świat nigdy sprawiedliwy nie był :/ Na emeryture też już od dawna odkładam, a z ulga dla dzieci też coś namotali i nie wiem czy się załapie :/